PANGOLIN BEYOND & QUICKSHOW W WERSJI 5.2



Pangolin przedstawia nowe funkcje i ulepszenia wprowadzone w BEYOND 5.2 i QuickShow 5.2, w tym nową wtyczkę animacji 3D i aktualizację efektów kolorystycznych.

Większość zmian dotyczy BEYOND; wszelkie zmiany zawarte w QuickShow zostaną oznaczone jako QS także!”

Wtyczka Blendera 3D

Wtyczka Blendera dla BEYOND

W BEYOND pojawiła się nowa wtyczka Blender, która jest teraz dostępna dla wszystkich użytkowników BEYOND, od wersji Essentials do Ultimate.

Pangolin przewiduje, że darmowy charakter Blendera zachęci więcej użytkowników do eksperymentowania z narzędziami do animacji laserowej i przyczyni się do rozwoju branży.

Kolor na nowo

Pangolin stworzył nowy sposób pracy z kolorami, który umożliwia tworzenie próbników kolorów, ustawień wstępnych i palet. Ta nowa metoda pozwala również zachować gradienty i kolory podczas konstruowania efektów typu koloru.

Dużą zmianą jest nowy typ „Kanału” dla kolorów.

Mówiąc najprościej, kanały to lokalne obszary danych, którymi można manipulować i kontrolować, a także których można słuchać i śledzić inne części oprogramowania.

Jeśli widzisz tę ikonę  , wiesz, że możesz sterować tym parametrem za pomocą innego wejścia, przy czym jednym z tych wejść jest kanał.

Nowo dodana funkcja „Kanały kolorów” ma wartości RGB w jednym kanale, umożliwiając manipulowanie nimi na wiele sposobów.

Kanały kolorów w BEYOND

Poniżej pokazano kilka przykładów. Wszelkie zmiany wartości parametrów koloru zostaną automatycznie dostosowane.

Więcej z Kolorowe kanały w BEYOND

Możesz przypisać kanał kolorów RGB jako parametr RGB dla swojego efektu w wielu efektach, jak pokazano poniżej.

Przypisywanie kolorów RGB w BEYOND

Efekty zgodne z kanałami kolorów:

1. Efekt typu koloru:

– Efekt kolorystyczny

2. Kluczowe efekty:

– Kolor

– Gradient kolorów Nowość!

– Color Wing Nowość!

– Color Wing Points Nowość!

ZMIANY W SILNIKU EFEKTÓW

Do obszaru FX dodano kilka dodatkowych funkcji, w tym funkcję wyszukiwania, nowe kolorowe efekty tekstowe i efekty klonowania.

Efekty z możliwością wyszukiwania

Korzystanie z funkcji wyszukiwania w programie BEYOND w celu uzyskania efektów

Możesz teraz wyszukiwać swój ulubiony efekt po prostu wpisując, zamiast powoli klikać grupę po grupie, co ułatwia znalezienie dokładnie tego, czego szukasz. QS także!
Po prostu kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk dodawania!

Efekty typów kolorów

Efekty typu koloru

Dodane zostały również nowe efekty i dodatki do efektów typu koloru w BEYOND. Dzięki tej nowej aktualizacji można teraz stosować efekty typu koloru w pięciu nowych kierunkach: X, Y, Z, XY Square/Blend i XYZ (sześcian).

Efekty klonowania

Dodano pięć nowych efektów klonowania: Doubler, Clone 1D, Clone 2D, Clone Round i Clone Round+ Center.

Efekty klonowania w BEYOND

W przypadku niektórych aplikacji użytkownicy mogą stwierdzić, że efekt klonowania jest najłatwiejszy w użyciu w ramach funkcji DMX Controls.

Klonowanie w funkcji sterowania DMX.

 

PODZIAŁ NA STREFY I „AUTOMATYCZNA SIATKA”

 

Jak często zdarzało Ci się, że próbowałeś zaprojektować strefę na budynku, polu lub wieży, ale okazało się, że musisz majstrować przy parametrach kształtowania stref, aby uzyskać dobry kwadrat?

Na szczęście żmudne wyznaczanie stref poza osią należy już do przeszłości.

Dzięki nowej funkcji „Auto ‘Mesh” wszystko, co musisz zrobić, to chwycić cztery rogi swojej strefy, umieścić je na miejscu, a BEYOND automatycznie utworzy idealnie kwadratową strefę.

Auto Mesh jest również dostępny w QuickShow!

Narzędzie Auto Mesh w BEYOND

Jeśli potrzebne są jakiekolwiek dodatkowe poprawki, możesz przejść z trybu Automatycznej siatki do wyższej rozdzielczości, klikając jedną z innych dostępnych opcji punktów, jak pokazano poniżej.

Zmiana rozdzielczości w Auto Mesh.

 

USTAWIENIA PROJEKTORA I NIE TYLKO

W ramach ulepszeń podziału na strefy wprowadzono więcej opcji mapowania tłumienia wiązki (BAM), które oferują nowe funkcje.

Regulacja ustawień projektora w BAM

Dzięki tym nowym opcjom łatwiej będzie blokować kamery i projektory, uzyskać gładsze zaokrąglone przejścia i umożliwić łatwe wprowadzanie poprawek. Co więcej, te funkcje są również dostępne w Beam Brush Map, zapewniając użytkownikowi dodatkową elastyczność i wszechstronność!

Programiści laserowi, którzy używają wizualizatora przed udaniem się na miejsce, mogą teraz skorzystać z nowej funkcji, która umożliwia działanie obszaru podglądu stref jako wyjścia do strumieniowego przesyłania wizualizacji. Ten dodatek pozwala zachować wizualizację i rzeczywisty podział na strefy w tym samym pliku strefy! Aby włączyć tę funkcję, musisz ją zlokalizować w oknie konfiguracji, jak pokazano poniżej.

Strumieniowe przesyłanie wizualizacji w BEYOND

Dodatkowo udostępniono użytkownikom opcję dostosowywania rozproszonych stref skanowania do ich specyficznych potrzeb, zapewniając większą kontrolę nad procesem skanowania. Aby uprościć optymalizację projektorów, dodano również nowe opcje zapisywania ustawień projektora. Te ulepszenia mają na celu uczynienie procesu programowania lasera bardziej wydajnym i przyjaznym dla użytkownika.

Nowe opcje zapisywania ustawień projektora

 

NIESTANDARDOWE PROFILE DMX

Aby zapewnić większą elastyczność sterowania DMX, udostępniono cały silnik efektów BEYOND, kanały i inne elementy, które można mapować na wejścia DMX. Pozwala to na pełne dostosowanie profili DMX do serwera BEYOND, dzięki czemu użytkownicy mogą mapować dowolny efekt lub parametr do preferowanego wejścia DMX.

Niestandardowe profile DMX w BEYOND

W oknie Strefy projekcji, w zakładce „Zaawansowane”, nowy „Profil niestandardowy” można znaleźć w Trybach dla serwera DMX.

Tutaj będziesz mógł tworzyć własne profile DMX dla Serwera DMX, umożliwiając dodawanie dowolnych parametrów lub efektów, takich jak klonowanie, narzędzia do wybierania kolorów i efekty drop-in, a wszystko to wbudowane w profil, który możesz tworzyć i udostępniać.

Twórz własne profile DMX w BEYOND

Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą teraz tworzyć bogatsze wizualnie profile DMX i odkrywać kreatywne możliwości za pomocą silnika efektów BEYOND, a wszystko to w zaciszu własnego domu za pomocą konsoli do programowania i sterowania.

Sprawdź samouczek dotyczący korzystania z niestandardowych profili DMX tutaj:  https://youtu.be/6MPwdHg7Z0s

 

OPTYMALIZACJA I POPRAWKI

Oprócz powyższych aktualizacji wprowadzono kilka mniejszych zmian mających na celu poprawę ogólnej funkcjonalności i wyeliminowanie błędów.

 

Optymalizacja

Nowe globalne wyszukiwanie oprogramowania umożliwia użytkownikom wyszukiwanie wszystkiego w całym oprogramowaniu według nazwy w ramach wyszukiwania w całym systemie.

Globalna funkcja wyszukiwania oprogramowania
  • Niektóre obszary będą wyświetlane w widoku listy zamiast widoku kart, zwłaszcza w oknie konfiguracji.
  • Główne menu rozwijane znajdujące się na górze BEYOND zostały przeorganizowane i umieszczone w bardziej odpowiednich kategoriach.
  • SDK może teraz kierować do określonych wskazówek zamiast tylko do stref.
  • Ulepszono rozdzielczość MIDI dla suwaków i pokręteł/funkcji zmiany sterowania oraz zmian w ustawieniach MIDI.
  • Obsługa protokołu TelNet dla skryptów.
  • Dodano funkcjonalność zakładki „Dziennik” w sekcji szybkich kart, aby pomóc znaleźć problemy i problemy, które mogą napotkać użytkownicy. Uwaga: jest to przechowywane tylko dla bieżącej sesji, ale można je wysłać do zewnętrznych baz danych.
  • Obsługa protokołu SysLog przez UDP.
  • Dodano Pangoscript „MuteAllZone” i „UnmuteAllZone”.
  • Dodano możliwość ustawienia przez użytkownika liczby klatek na sekundę w interfejsie użytkownika (docelowej), znajdującej się w zakładce „Czas trwania rysowania” głównego monitora.

 

Poprawki błędów

Jak zwykle wprowadzono liczne poprawki widoczne i zakulisowe. Chociaż wiele z nich może nie być godnych uwagi dla przeciętnego użytkownika, chcielibyśmy wyróżnić kilka, które mogą mieć dla Ciebie znaczenie.

  1. Zaktualizowano system identyfikacji licencji i rejestracji, aby był bardziej niezawodny w przypadku zmian systemowych. Ta aktualizacja powinna spowodować zmniejszenie liczby wymaganych rejestracji w systemach, w których identyfikatory często się zmieniają (w przypadku zmian sprzętu lub w inny sposób). QS także!
  2. Naprawiono symulację skanera.
  3. Narzędzia do rysowania Beam Brush dostosowane pod kątem łatwości użytkowania.
  4. Naprawiono ramkę testową przesunięcia prostokątnego pędzla wiązki, która nie powoduje już awarii w niektórych systemach.
  5. Ponowna alokacja bufora FB4 została naprawiona i wprowadzono ulepszenia w danych wyjściowych o dużych rozmiarach ramek (mniej fioletu w przypadku danych o dużych rozmiarach ramek). QS także!
  6. Ładowanie plików z dysków sieciowych zostało ulepszone, aby uniknąć awarii spowodowanych opóźnionym dostarczaniem plików lub plikami, które nie zostały jeszcze pobrane. QS także!
  7. Ustawienia eksportu FB4 we właściwościach cue zostały naprawione. QS także!
  8. Naprawiono problem niezapisywania okna właściwości elementu efektu po zamknięciu.
  9. Anulowanie w oknie ustawień projektora spowodowałoby zapisanie niektórych ustawień pomimo anulowania. Ten problem został rozwiązany i teraz wszystkie zmiany będą prawidłowo anulowane po wybraniu opcji „anuluj”. QS także!
  10. Zaimplementowano częściowe rozwiązanie problemu podglądu przebiegów na monitorach o dużej rozdzielczości i ultraszerokich na osi czasu. Ta poprawka działa teraz, gdy poziom powiększenia jest poniżej znaku 10 sekund; jednak problem występuje nadal podczas pomniejszania. Częściowa poprawka również w QuickShow.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą marki Pangolin: https://trade2.mediam.com/producent=pangolin/produkty,2